Nieuws en Actueel

Generieke vragenlijst paramedi Communicatie zorgverleners

Generieke vragenlijst paramedi Communicatie zorgverleners

Het aanleveren van algemene informatie over uw praktijk gebeurt vanaf februari 2019 centraal
Zorgverzekeraars vragen u ieder jaar om basisinformatie aan te leveren over uw praktijk. Om de administratie voor u te beperken vragen we deze informatie vanaf nu nog maar 1 keer per jaar centraal uit. Het is belangrijk dat u de informatie vóór 1 mei van elk jaar controleert en aanvult. Dan kunnen zorgverzekeraars een passende overeenkomst met u sluiten en weten cliënten en verwijzers u goed te vinden. U levert deze informatie aan via het VECOZO-portaal. Vektis coördineert de informatie-uitvraag en stuurt u hierover in februari of maart een e-mail.

Dit is een gezamenlijk initiatief van alle zorgverzekeraars en paramedische beroepsorganisaties (EN, KNGF, NVD, NVH, NVLF en VvOCM, zie ook het Paramedisch Platform Nederland).

Het belang van praktijkinformatie
Zorgverzekeraars baseren hun overeenkomsten met zorgaanbieders op de informatie uit het AGB-register en de informatie uit deze vragenlijst van Vektis. Het gaat onder meer om adresgegevens, informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van uw praktijk en kwalificaties van het personeel. Deze  informatie wordt ook gebruikt voor verschillende zorgzoekers en zorgvinders. Het is dus belangrijk dat u de informatie op tijd controleert en aanvult. Zo kunnen zorgverzekeraars een passende overeenkomst met u sluiten en weten cliënten en verwijzers u goed te vinden.


Invullen bij VECOZO, centrale opslag bij Vektis
We vinden het belangrijk om de tijd die u kwijt bent aan administratie terug te dringen, zodat u maximaal tijd kunt besteden aan uw cliënten.

Doordat de informatie uit de vragenlijst centraal bij Vektis wordt vastgelegd, hoeft u de gegevens niet elke keer apart aan te leveren en maakt iedereen bovendien overal gebruik van dezelfde actuele informatie. Dit voorkomt verschillen en fouten.

U vult de vragenlijst in via het Self Service Portaal van VECOZO.

Het kan wel voorkomen dat een zorgverzekeraar u nog een aantal specifieke vragen stelt voor de zorginkoop. Het gaat dan om vragen die niet generiek zijn voor alle zorgverzekeraars maar voor die specifieke zorgverzekeraar wel van belang is. Zorgverzekeraars doen dit alleen als het echt nodig is.

Vektis neemt u zoveel mogelijk werk uit handen
Om de administratie voor u te beperken heeft Vektis al veel stappen voorbereid:

  • Wij zorgen ervoor dat uw AGB-registratie gekoppeld is aan bronnen zoals het BIG-register en de Kamer van Koophandel. U hoeft uw AGB-registratie daardoor alleen te controleren op juistheid. Net als bij de Belastingdienst.
  • De overige gegevens vult u aan door het invullen van een vragenlijst. Het controleren en aanvullen van de informatie duurt ongeveer 15 minuten.
  • In volgende jaren hoeft u de gegevens alleen nog te controleren en waar nodig bij te werken. Vektis vult alle eerder geregistreerde informatie automatisch in.
  • U ontvangt elk jaar een herinneringsmail van Vektis met de vraag om uw gegevens te controleren en zo nodig aan te passen.
  • Vektis deelt uw gegevens met alle relevante zorgverzekeraars. U hoeft hiervoor zelf geen actie (meer) te ondernemen.

Controleer het e-mailadres van uw onderneming in het AGB-register
Vektis stuurt u een bericht via e-mail. Daarom is het belangrijk dat wij het juiste e-mailadres hebben. Let op: we hebben het e-mailadres van de onderneming nodig. U kunt het e-mailadres bij uw AGB-registratie controleren op agbcode.nl via de volgende stappen:

  • kies de tab ‘Ik ben zorgaanbieder’
  • klik op de knop ‘Mijn publieke gegevens in het AGB-register controleren’
  • zoek uw eigen onderneming op
  • onder ‘Communicatiegegevens’ ziet u het e-mailadres dat geregistreerd staat.

Staat het e-mailadres van uw onderneming er niet bij of is deze niet correct, klik dan hier om uw AGB-registratie aan te passen.

Uw praktijkinformatie controleren en aanvullen

U kunt uw gegevens ook via het portaal van VECOZO beheren, controleren en aanvullen. U doet dit als volgt:

  • Log in met uw persoonlijke certificaat op vecozo.nl.
  • Klik na het inloggen rechtsboven op uw persoonlijke naam met het gebruikersnummer
  • Kies daarna ‘mijn gegevens’
  • Selecteer ‘AGB wijzigen’
    Selecteer uw onderneming/vestiging
  • Via het tabblad aanvullende gegevens komt u bij de vragenlijst waarmee u de ontbrekende gegevens invult.

Via deze link vindt u ook een uitgebreide beschrijving over hoe u de vragenlijst aanvullende gegevens kunt invullen.

Tussentijdse wijzigingen
Verandert er iets door het jaar heen, dan kunt u uw gegevens altijd tussendoor aanpassen. Dat kan op dezelfde manier via het portaal van VECOZO.

Meer informatie
Heeft u vragen over uw AGB-registratie of over de procedure van het aanleveren van de basisinformatie? Neem dan contact op met Vektis via 030 8008 380 of stuur een mail naar gegevensbeheer@vektis.nl.

Heeft u een vraag over het invullen van de vragenlijst of over het inloggen bij VECOZO? Neem dan contact met hen op.
Heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met uw beroepsorganisatie of de zorgverzekeraars.

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen