Anne-Mette Hermans

The good, the bad, and the pretty? 

Hulp bij online marketen van cosmetische ingrepen 

Door: Dr. Anne-Mette Hermans 

Reclame maken als huidtherapeut. Wel of niet? Hoe niet, maar hoe dan wel?  

In deze sessie gaat dr. Anne-Mette Hermans het hebben over het adverteren van medisch cosmetische ingrepen. Want hoe kun je op een verantwoorde manier reclame maken voor je praktijk en behandelingen?  

Op een interactieve manier wordt, aan de hand van voorbeelden, de Reclamecode besproken. Samen met de deelnemers gaat Anne-Mette ideeën uitwisselen over ethische marketing.  
 
Dr. Anne-Mette Hermans is Senior Lecturer en Onderzoeker aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Daarnaast is zij voorzitter van de Expertisegroep Cosmetische Ingrepen. Deze groep zet zich in voor een veilige cosmetische industrie in Nederland. Anne-Mette is gepromoveerd aan King’s College Londen op het onderwerp marketing en normalisatie van cosmetische ingrepen. Haar bevindingen zijn gepubliceerd in het boek Discourses of Perfection (2021).  

In deze sessie wordt ingegaan op:

  • De regels voor het adverteren van (medisch) cosmetische behandelingen. 
  • Hoe je op een verantwoorde manier reclame kunt maken voor je praktijk en behandelingen. 
  • Dilemma’s en problemen betreft marketing. 
  • Wat is voor jou ethische marketing.
zeshoek-anne-mette.png